• Вы находитесь здесь:

  • Главная
  • Мероприятия

Всеукраїнські учнівські олімпіади 2015-2016 н.р.


Организатор :


Дата начала: 08.11


Время начала: 09:00


Место проведения мероприятия: Варвинська ЗОШ І-ІІІ ст.


Описание :

У К Р А Ї Н А

ВАРВИНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

В І Д Д І Л О С В І Т И

Н А К А З

22 грудня 2015 року смт Варва №119

Про підсумки проведення

Всеукраїнських учнівських олімпіад

з навчальних предметів

у 2015-2016 навчальному році

На виконання наказу обласного упркавління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністраціїв від 14.09.2015р.№261 «Про проведення І та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів та наказу відділу освіти від 18.09.2015р. №83 «Про проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів з жовтня по грудень 2015 року в районі проведено шкільний та районний етапи Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів

У І етапі учнівських олімпіад взяли участь 862 учні із загальноосвітніх закладів району.

Загальна кількість учасників ІІ етапу становить 266 учнів.

За рішенням журі визнано переможцями 139 учасників, які вибороли дипломи І ступеня 52 учні (37%), ІІ ступеня – 41 учнів (29%) та ІІІ ступеня – 46 учнів (33%). Запропоновані завдання були орієнтовані на програмовані матеріали та рівень складності завдань ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпад з базових дисциплін.

Найкращі результати з української мови і лутератури показали: Візир А., учень 7класу Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Капко Г.І.), Гримайло А., учениця 8 класу (вчитель Бойко В.Д.), Обидіна А., учениця 9 кл. (вчитель Шокодько Г.М.), Максимюк Ю., учениця 10 класу, (вчитель Даценко І.Д.), Левадна В., учениця 11 класу, (вчитель Небрат Н.В.) (учні Варвинської районної гімназії)

з історії учні Варвинської районної гімназії: Левадна В., учениця 11 кл., Кіктенко О., учень 10 кл. (вчитель Білецька О.В.), Буряк А., учениця 8 кл. (вчитель Демиденко О.Я.), Філоненко Т., учениця 9 кл. Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Сушина Н.О.)

з правознавства учні Варвинської районної гімназії : Калайда Д. (9 кл.), Мельник Т. (10 кл.), Козлова К. (11 кл.) (вчитель Демиденко О.Я.);

з англійської мови учні Варвинської районної гімназії: Обидіна А. (9кл.), Носенко А. (9 кл.) , ( вчитель Луценко Т.В.), Максимюк Ю. (10 кл.), Левадна В. (11 кл.), (вчитель Бурляй С.В.);

з математики учні Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст.: Борсук І., (6 кл.), (вчитель Авраменко І.В.), Польовик Є. (11 кл.) (вчитель Савицька В.М.); Варвинської районної гімназії Сидоренко Р. (9 кл.), вчитель Фоміна Л.М., Ренжеренко К. (10 кл.), (вчитель Демченко С.О.), учень 8 класу Журавської ЗОШ І-ІІІ ст. Кудрявцев Я.( вчитель Курленя О.М.), Дзюба Я., учень 7 класу Брагінцівської ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель Беребенець Л.Г.);

з фізики учні Варвинської районної гімназії Жук Л. (10 кл.), (вчитель Турко Т.П.), Калайда Д. (9 кл.) вчитель Пронь В.О., учні Журавської ЗОШ І-ІІІ ст. Парахненко М. (7кл.), Кудрявцев Я. (8 кл.), Курленя С. (11 кл.), вчитель Задніченко О.О.;

з хімії учні Варвинської районної гімназії Бабенко Я. (8кл.), Ярошенко Д. (9 кл.), вчитель Комарова І.І., учні Журавської ЗОШ І-ІІІ ст. Бульба Я. (10 кл.), Вакуленко Є. (11 кл.), вчитель Момот М.М., Кокодій Р., учень 7 класу Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст, вчитель Щербина В.М.;

з біології учні Остапівської ЗОШ І-ІІ ст. Даценко А. (8 кл.), Красій І., (9 кл.), вчитель Гончар Л.А., Улянич Б. , учень 10 класу Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель Щербина В.М., Полив’ян Ю., учениця 11 класу Гнідинцівської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель Якушова Н.В.;

з географії учні Варвинської районної гімназії Хотін А. (9 кл.), Ренжеренко К. (10 кл.), вчитель Небрат В.І., учні Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст. Приліпко Р.(8 кл.), вчитель Нічик Л.І., Юрченко Н. (11 кл.), вчитель Повх Н.І.;

з екології учні Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст. Чечота Т. (10кл.), Голобородько Я. (10 кл.), Коротун С. (11 кл.), вчитель Щербина В.М.;

з економіки учні Варвинської районної гімназії Шкуліпа І. (11 кл.), Фоміна Т. (10 кл.), Кузьмич О. (10 кл.) вчитель Кардаш Л. Я.

з астрономії Леоненко Є., учень 11 класу Варвинської районної гімназії, ( вчитель Демченко С.О.).

з інформаційних технологій Медведєва А., учениця 10 класу Журавської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель Тарасевич В.М., Семенченко В., учень 11 класу Варвинської районної гімназії (вчитель Литвиненко Є.М.);

з трудового навчання (технічна праця) Дорожкін В., учень 8 класу Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст., (вчитель Ущаповський О.М.), (обслуговуюча праця) Глиняна А., учениця 9 класу Варвинської районної гімназії (вчитель П’ятниця В.А.)

Аналіз результатів районного етапу показав, що 40% учасників виконали запропоновані завдання, виявили високий та достатній рівень теоретичної підготовки, вміння відстоювати власну думку та застосовувати свої знання в нестандартних умовах. Переможці інтелектуальних змагань володіють базовими знаннями та вміннями, у переможців сформовано достатній рівень загальнонавчальних умінь.

В той же час, аналіз результатів ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад засвідчує ряд проблем і суттєвих недоліків у підготовці певної частини її учасників. У результаті перевірки завдань з української мови і літератури було виявлено, що частина учнів допустили характерні помилки, які свідчать про значні прогалини в знаннях, невміння застосовувати теоретичні знання на практиці.

Результати олімпіади свідчать, що учні краще справились із завданнями літератури. У виконанні завдань з мови учні показали недостатні знання у визначенні стилю і типу мовлення, синтаксичного розбору речення та в написанні сумнівних голосних у коренях слів.

Вчителі української мови і літератури не звертають увагу на роботу з редагуванням речень, на написання слів та словосполучень разом або окремо, значення та походження фразеологізмів, на визначення художньо-виражальних засобів та їх ролі в розкритті ідейно-художнього змісту твору.

Особливу трудність в учнів на олімпіаді з англійської мови викликали завдання писемного та усного мовлення.

Учасники олімпіади з географії володіють поняттями, які стосуються загальних географічних закономірностей. Більша частина має загальну уяву про розташуваня географічних об’єктів України, материків та об’єктів світу Поряд з цим, частина учнів слабо володіють географічною номенклатурою, недостатньо аналізують кліматичні діаграми та виникають труднощі при розв’язанні географічних задач.

При виконанні олімпіад них завдань з біології учні 8 і 9 класів допустили помилки з питань систематики та класифікації, а учні 10 та 11 класів не вміють розв’язувати генетичні задачі, затрудняються в обрахунках.

Але спостерігається система роботи з обдарованими та здібними учнями Гончар Л.А., вчителя біології Остапівської ЗОШ І-ІІ ст. учні якої протягом двох останніх років є переможцями районної олімпіади.

Учасники олімпіади з екології на належному рівні виконали тестові завдання, що свідчить про достатній теоретичний рівень знань та вміння розв’язувати задачі. Проте, захист проектів підтверджує, що роботи окремих учнів мали реферативний характер що значно відрізняється від науково-дослідницького проекту (учасниками даної олімпіади були тільки учні Варвинської районної гімназії та Озерянської ЗОШ I-ІІІ ст.).

Слід відмітити систему роботи з обдарованими та здібними школярами Щербини В.М., вчителя біології Озерянської ЗОШ I-ІІІ ст. учні якої протягом останніх років є переможцями ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології.

У районному етапі олімпіади з історії взяли участь 21 учень із 6 загальноосвітніх навчальних закладів району, а саме: 7 дітей учні Варвинської районної гімназії, 5 учнів Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст., 5 учнів з Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст., 3 учнів Журавської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.. Г.Ф. Вороного, 1 учень Світличанської ЗОШ І-ІІ ст.

Серед учасників ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії слід відмітити належні знання, послідовність викладення матеріалу, логічність відповідей учнів, а саме: Левадної В., Ігнатенко М., Кіктенко О. (вчитель Білецька О.В.).

Протягом 3-х років стабільно успішними є виступи учнівських команд Варвинської районної гімназії, Світличанської ЗОШ І-ІІ ст..

У порівнянні з минулими роками покращили свої результати команда Варвинської ЗОШ І-ІІІ ст.

Найкращий результат показали учні Варвинської районної гімназії Левадна Віталія, яка набрала 78 балів із 100 та Кіктенко Олександр, вчитель Білецька Ольга Вікторівна, який набрав 62 балів із 100. Решта переможців набрали 50% балів чим виявили недостатній рівень знань фактичного матеріалу.

Результати олімпіади засвідчили, що 78 % учасників олімпіади з історії слабо володіють програмовим матеріалом.

Учасникам 10-х класів виявилось складно уявити себе губернатором однієї із лівобережної губернії початку ХІХ століття та підготувати огляд соціально-економічної та політичної ситуації в губернії для імператора.

80% учасників виявили відсутність вміння складати розгорнутий план виступу до вказаної теми.

Труднощі викликали завдання на висловлення своєї власної думки, 100% учасників виявили недостатнє вміння працювати з картою. Жоден учень не позначив на карті етнічні українські регіони, які на початку ХХ ст., входили до складу Австро-Угорської імперії та не назвали архітектурну споруду зображену на ілюстрації.

Учасники олімпіади з 11-их класів не змогли дати власну оцінку героїчному звільненню Києва, виконати проблемну задачу.

Про те слід зазначити, що під час виконання олімпіад них завдань учнями допускались типові помилки – учні не вміють складати план заданої теми, тези доповіді на вказану тему, готувати статтю для енциклопедичного словника на вказані теми, давати власну оцінку подіям, довести або спростувати вказані тези, визначати особливості архітектури України ХУ-ХУІ ст.

В учасників олімпіади з математики виникли труднощі при розв’язання складних логічних завдань та геометричних задач. В учнів 10-11 класів допущені помилки при піднесенні до квадрата і раціонального виразу, не застосовано метричні співвідношення кола в геометричні задачі.

При виконанні олімпіад них завдань з інформаційних технологій найкращих результатів учні досягли в програмі MS Word. В переважної більшості учнів виникли труднощі при виконанні завдань в програмі MS Access.

Найбільшу трудність в учнів при виконанні олімпіад них завдань з економіки викликають завдання творчого характеру та тести, а також при розв’язуванні задач допущені в математичних обчисленнях. Але учасниками олімпіади були тільки учні Варвинської районної гімназії.

Аналіз результатів олімпіади з фізики, хімії показав низький рівень знань в частини учнів, прогалини в теоретичній підготовці, не вірне написання рівнянь хімічних реакцій. Допущені грубі мовні помилки під час обгрунтування ходу виконання завдань.

Завдання, запропоновані учням на олімпіаді з астрономії були різної складності та типу: якісні, розрахункові, тестові. Проте , аналіз виконання завдань виявив, що учні на низькому рівні використовують міжпредметні зв’язки, на середньому рівні проводять розбір схеми руху Місця та Землі по орбітах i мають низьку математичну підготовку.

Особливу занепокоєність викликає стан роботи в школах району з інформатики, який свідчить про другорядне ставлення до неї, як навчального предмету. Всі учасники ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики показали низькі результати, оскільки розділ «Програмування» розпочали вивчати у вересні місяці.

Аналізуючи результати олімпіад слід відмітити, що в цілому в районі ще не створена ефективна система роботи вчителів щодо підготовки учнів до інтелектуальних змагань, неефективне використання варіативної частини типового навчального плану; низька якість індивідуальної роботи з учнями.

Виходячи з вищевказаного:

НАКАЗУЮ:

1. Відзначити системну роботу педагогічних колективів Варвинської районної гімназії ( Небрат В.І.), Варвинської (Костн А.М.), Журавської (Момот М.М.), Озерянської ЗОШ І-ІІІ ст. (Антоненко О.В.) щодо підготовки та результативності виступу учнів у олімпіадах.

2. Затвердити підсумки ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

3. Директорам шкіл та їх заступникам:

2.1. До 05.02.2016 року проаналізувати підсумки проведення олімпіад з базових предметів на педагогічних та методичних радах.

2.2. До 22.03.2016 року проаналізувати результативність роботи факультативів, індивідуальних занять, курсів за вибором.

2.3. Ефективно використовувати варіативну частину типового навчального плану для індивідуальної роботи із здібними та обдарованими учнями.

2.4. З метою поліпшення якості астрономічної освіти активізувати роботу щодо відкриття факультативів з астрономії.

2.5. Вжити заходів щодо поліпшення підготовки учнів до участі в ІІІ етапі олімпіад.

2.6. Відзначити вчителів, учні яких стали переможцями ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.

4. Районному методичному кабінету (Редька Н.В.):

3.1. До 26.03.2016 року проаналізувати підсумки проведення олімпіад з базових дисциплін на семінарах керівників районних і шкільних методичних об’єднань та науково-методичних об’єднань учителів-предметників.

3.2. Результати олімпіад враховувати під час планування роботи з керівниками районних методичних об’єднань учителів- предметників.

3.3. Постійно організовувати семінари-практикуми по розв’язуванню олімпіадних завдань з математики, фізики, хімії і біології.

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на головного спеціаліста відділу освіти П’ятницю Г.П. та завідуючу районним методичним кабінетом Редьку Н.В.

Начальник відділу освіти В.Є. Кутовий